NYTT PÅ DOKUMERA

Nya mallar på DokuMera

Vi har upprättat ett antal nya mallar. Några av dessa är 
Årshjul anställda i företaget 
Checklista skydda dina konton 
IT-säkerhet - Rekommendationer för mindre företag
Checklista incidenthantering vid cyberattack 
Policy för lagringsminimering 
Avgångsavtal 



VECKANS NYHET

Krishantering, förberedelse och corona – detta behöver du göra

I orostider är det många som vill förbereda sig på att tillvaron kan komma att förändras till det sämre. Detta gäller såväl privat som i arbetslivet. Med anledning av den fortsatta spridningen av coronaviruset har frågan fått ökad betydelse, och många företag ser nu över sina rutiner med tanke på riskerna för plötsliga förändringar i samhället. 

LÄS MER >

VECKANS FRÅGA

Vilka riktlinjer gäller vid upprättandet av en handlingsplan vid kris?

Att ta hand om den egna personalen vid traumatiska händelser i jobbet är viktigt och kräver bland annat tydlighet, disciplin, empati och rutin. Ni behöver vara tydliga med att det här är viktigt och får ta utrymme. Ni behöver vara disciplinerade och ta tag i det så fort behovet dyker upp och ni behöver föra in det nya omhändertagande arbetssättet i era vardagliga rutiner. 

LÄS MER >