NYTT PÅ DOKUMERA

Nya mallar på DokuMera

Vi har upprättat ett antal nya mallar. Några av dessa är 
Policy för undvikande av störningar i kontorslandskap
Checklista arbetsgivares hantering av näthat
Protokoll från årsstämma - Privat (Per capsulam)
Lagstadgade krav antal anställda en översikt Engelsk
Policy för en god hygien på arbetsplatsen


VECKANS NYHET

Arbetsmiljö i förändrade tider – det här gäller för dig

Coronapandemin har bland annat förändrat hur vi arbetar och förhåller oss till varandra – numera jobbar många på distans samtidigt som social distansering uppmuntras i situationer där det är möjligt, men vad betyder dessa förändringar för arbetsgivarens arbetsmiljöansvar på arbetsplatsen? 

LÄS MER >

VECKANS FRÅGA

Får arbetsgivaren informera anställda om att en kollega kan ha smittats av coronaviruset?

Arbetsgivaren ska vidta alla åtgärder som behövs för att förbygga att arbetstagare utsätts för ohälsa. I normalfallet borde det gå att informera de anställda som behöver informationen utan att nämna namnet på kollegan som eventuellt smittats. Endast i undantagsfall bör det vara nödvändigt att tala om vem den drabbade är. 

LÄS MER >