
NYTT PÅ DOKUMERA
Nya mallar på DokuMera
Vi har upprättat ett antal nya mallar. Några av dessa är
Checklista ensamarbete
Checklista distansarbete och arbetsmiljö
Checklista arbetsmiljö och introduktion av nyanställd
Checklista arbetsmiljö och användning av maskiner
Avtal för hemmakontor

VECKANS NYHET
Så här dokumenterar du ditt arbetsmiljöarbete på rätt sätt
Som arbetsgivare ska du regelbundet undersöka, identifiera, åtgärda och följa upp risker i arbetsmiljön. Syftet är att du ska minska, och helst eliminera, riskerna för ohälsa och olycksfall på arbetsplatsen. LÄS MER >
VECKANS FRÅGA
Juristen svarar: Vilka policydokument krävs enligt lag?
Som arbetsgivare bör du säkerställa att du har de dokument som krävs enligt lag, föreskrift eller annan författning. Det är inte alltid som dessa dokument kallas för policyer i lag. Det är vanligare att begrepp som rutiner och riktlinjer används för att visa att någon form av skriftlig dokumentation krävs.