
NYTT PÅ DOKUMERA
Nya mallar på DokuMera
Vi har upprättat ett antal nya mallar. Några av dessa är
Styrelsehandbok
Underhandsackord
Bilaga Överenskommelse om arbetsinsatser och ersättning
Processbeskrivning företagsrekonstruktion
Checklista Tio ordningsregler för distansarbete

VECKANS NYHET
Arbetsmiljö på distans – här är reglerna som gäller
Coronapandemin har förändrat mycket, inte minst hur vi arbetar och förhåller oss till varandra – numera jobbar många på distans samtidigt som social distansering uppmuntras i situationer där det är möjligt, men vad betyder dessa förändringar för arbetsgivarens arbetsmiljöansvar på arbetsplatsen?

VECKANS FRÅGA
Får arbetsgivaren informera anställda om att en kollega kan ha smittats av coronaviruset?
Arbetsgivaren ska vidta alla åtgärder som behövs för att förbygga att arbetstagare utsätts för ohälsa. I normalfallet borde det gå att informera de anställda som behöver informationen utan att nämna namnet på kollegan som eventuellt smittats.