
VECKANS NYHET
Personalhandbok och nyanställning – vet du vad som gäller?
Efter sommarledigheten är det många arbetstagare som påbörjar en ny tjänst. För dig som arbetsgivare ställer det särskilda krav; dels gällande planering och genomförande av introduktion för arbetstagaren, dels gällande efterlevande av arbetsrättsliga krav av olika slag.
Med hjälp av vår Personalhandbok kan du samla företagets alla rutiner, riktlinjer och dokument inom personal på en och samma plats; allt från rekryteringsprocessen till anställningens upphörande och allt däremellan. Genom att dokumentera ditt personalarbete sparar du inte bara mycket tid; du effektiviserar, tydliggör och förenklar också företagets personal- och administrationsarbete så att alla vet vad som förväntas. Detta kommer att spara mycket tid för dig som arbetsgivare samt underlätta kommunikationen med dina anställda.
Glöm inte bort att även ta del av våra mallar om introduktion av nyanställda, till exempel Checklista Introduktion nyanställd samt Checklista arbetsmiljö och introduktion av nyanställd. Fler mallar om introduktion hittar du här.

VECKANS FRÅGA
Du har väl inte glömt de nya reglerna i LAS?
I juni tipsade vi om de nya reglerna i LAS som nu har börjat gälla. För det fall du ännu inte har hunnit uppdatera dina anställningsavtal ger vi dig en kort redogörelse över de viktigaste kraven i denna artikel.

NYTT PÅ DOKUMERA
Nya mallar på DokuMera
Vi upprättar ständigt nya mallar inom olika områden för att göra ditt arbete både enklare och effektivare. Just nu har vi flera nya mallar inom olika områden. Klicka här för att se våra senast publicerade mallar.