VECKANS NYHET

Personalhandboken – dags för en översyn innan det nya året?

Det praktiska personalarbetet kan vara svårt. Vilka dokument krävs egentligen vid sjukdom, rehabilitering, nyanställning, anställnings upphörande och arbetsmiljö? Inte sällan är det många dokument som behöver upprättas i personalärenden, och arbetet är ofta både tidskrävande och komplicerat.

Med hjälp av en Personalhandbok kan du samla företagets alla rutiner, riktlinjer och dokument inom personal på en och samma plats; allt från rekryteringsprocessen till anställningens upphörande och allt däremellan. Genom att dokumentera ditt personalarbete sparar du inte bara mycket tid; du effektiviserar, tydliggör och förenklar också företagets personal- och administrationsarbete så att alla vet vad som förväntas. 

För dig som har engelsktalande personal kan det vara bra att känna till att vi också har en Personalhandbok på engelska.


VECKANS TIPS

Juristen tipsar: Förbered det nya året med hjälp av DokuMeras årshjul

Tycker du att det är svårt att hålla koll på hur du och dina anställda bör jobba för att det ska bli så korrekt och effektivt som möjligt? I så fall är du inte ensam. Som företagare behöver du vidta många åtgärder inom vitt skilda områden, och inte sällan är kunskaperna inom de olika områdena ganska låg. 

LÄS MER >

NYTT PÅ DOKUMERA

Nya mallar på DokuMera

Vi upprättar ständigt nya mallar inom olika områden för att göra ditt arbete både enklare och effektivare. Just nu har vi flera nya mallar på engelska. Klicka här för att se våra senast publicerade mallar. LÄS MER >